• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vem kan se mina lån ?

T

Tilda

Gäst
Poäng: 0
Jag undrar vem som kan se mina lån ? Kan en annan privatperson se vilka lån jag tar/har sen innan ? Om jag söker ett lån kan den då se det ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag undrar vem som kan se mina lån ? Kan en annan privatperson se vilka lån jag tar/har sen innan ? Om jag söker ett lån kan den då se det ?

Alla lån som finns registrerade hos upplysningscentralen går att se, inte annars.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Jag undrar vem som kan se mina lån ? Kan en annan privatperson se vilka lån jag tar/har sen innan ? Om jag söker ett lån kan den då se det ?

Privatpersoner kan bara se om dom på något vis kommer över en uckopia på dig. Det är ju i vissa fall möjligt att köpa en upplysning av något ombud för UC tex, om man överväger att göra affärer med dig.

I övrigt kan man få veta vilket underskott av kapital en person haft, bara att maila skatteverket. Av underskottet kan man dra väldigt oprecisa slutsatser av hur stora lån det finns.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp